Lite kul

Ska sova så snart som möjligt. Jag var uppe minst lika länge igår natt, så känner mig inte alls bra i ögonen. Känner ett tryck över ögonlocken, hoppas verkligen att jag inte får inflammation i regnbågshinnan igen. Orkar inte ha besvär med ögonen. Appråpå det gjorde jag synundersökning idag för att få nya linser. Ögonen såg bra ut och jag kunde läsa bokstäverna hyfsat bra. Men när optikern klickade fram en tavla som jag skulle läsa ifrån hann jag räkna jag upp s, e och z innan hon förklarade för mig att det nu var fråga om siffror. För det första tyckte jag att hon kunde ha sagt det från början. Jag trodde inte ens att det fanns tavlor med siffror, det har i varje fall inte jag sett under alla mina år i optikerstolen. För det andra så bådar det ju verkligen gott om man inte kan se skillnad på bokstäver eller siffror. Okej, jag var psykad nog att inte veta att det inte fanns siffertavlor och att det faktiskt såg ut som bokstäver, även om jag undrade lite varför det såg lite konstigt ut. En tvåa fick jag till ett förvrängt s och z visades vara en fyra. Så det kan gå! Och igår hittade jag de sötaste skorna, love at first sight, de såg verkligen ut som mina med det rosettdraperade banden över tårna och den lilla dragkedjan på det bakre. Det var bara ett litet problem, klacken. Kilklack, också det kändes som att skorna var ämnade för mig. Men de var alldeles på tok för höga. Men har jag bestämt mig för något så har jag. Så jag gick runt idag för att öva mig på att gå i dem. Jag pinnade på ganska bra utan att gå på tå. Mamma tvingade mig förstås att byta ut minishortsen till en kjol så att det inte skulle se för utmanande ut med mina långa ben. Bara lite skavsår i tån bredvid lilltån, annars helt okej. Efter all spring i samma skoaffärer på olika ställen så fick jag äntligen tag i ett par. Lovely! Nämnde jag att de var från Scorett? Annars har jag ätit mat i veckan. Vad konstigt ;) Skämt åsido, men mammas kycklignsallad är det godaste jag vet. Hemligheten bakom den är att vi inte äter den så ofta. Hon gjorde en stor sats så att det blev två middagar. Så vad händer ikväll hos pappa om inte han äter middag. Både jag och mamma reagerade väl i det tysta över att en tredje kväll behöva äta kyckling. Kollade på en film, försökte lägga mig men mamma och pappa satt och kollade igenom alla foton på min dator så att jag hade delat intresse till american idol och deras diskussion. Dom är roliga dom, när de väl kommer igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback