Att mötas i drömmar

Jag kom på något underbart imorse, när jag vaknade efter en inte lika drömlik natt som igårnatt. Jag har läst att astralkroppen ger sig ut på resa när vi drömmer. Vå kropp ligger såklart och sover, men att vår själ, astralkropp ger sig ut på resa dit vi drömmer om. Inte konstigt att det känns så verkligt när man drömmer, det är astralkroppen som känner det vi förnimmer i sömnen. Men, om jag drömmer om någon, att jag är med denne och att det finns astralkroppskontakt - betyder det att den personen också drömmer om mig och att dennes astralkropp reser för att möta min? Den omedelbara tanken som slår mig är nej. Vi gör alla våra egna resor, har våra egna liv och förutsättningar till vad vi drömmer om. Det är inte lika. Men samtidigt borde astralvärlden vara lika som det riktiga - vi möter varandra i ömsesidigt förtroende. Vi har våra mål och träffas för gemensamt beslut. Men drömmarnas värld kanske är mer komplicerade än så. Men visst en fin tanke?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback