Barndomsdrömmar födda ur filmens värld

I love trouble med Julia Roberts och Nick Nolte, I love it! Har sett den ett antal gånger. Älskade den som liten också. Jag kom på mig själv att blanda ihop den med Lovligt byte som är av samma genre, romantisk action, (med Mel Gibson och Goldie Hawn) som jag också alltid gillat. Men I love trouble kommer jag ihåg hade större effekt på mig som liten, när jag tänkte huruvida vilket yrke jag ville drömma om. Alltså att bli journalist, så länge det innebär gåtor och jakt - vilket såklart fick mig att "älska trubbel" och allt vad gäller thrillers, gåtor och romantik i filmväg. James Bond fick även det mig att vilja bli polis, eller som det mer rätta ordet: agent. Lois och Clark var även det en stark favorit för mig för länge sedan, också de spänningsjagande journalister. Att ha en flygande hjälte vid sin sida är inte det helt fel heller ... Dataexpert har verkat minst lika spännande om man ska tro på livet för Sandra Bullock i Nätet. En något värre föreställning är om man vill att livet ska bli som för Julia Roberts i Pretty Woman. Det kan jag säga att jag inte önskat mig, även om sagan är lockande. Att få sin prins.. Och tro't eller ej, men det har jag ju redan upplevt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback