Seperationsångest av mig själv

Jag märkte det i förra veckan. Ignorerade det, trodde att det inte kunde stämma. Idag konfronterade jag honom. Och mina värsta farhågor besannades. Han hade kastat den! Min femton år gamla kopp med en bild på en häxa som det stod Sofia på och betydelsen av det. Varför tog jag den inte när jag hade chansen? När jag så flera gånger har tänkt att den borde jag ta upp till mig för att vårda ömt, så att den kan få sin hedersplats i mitt eget krypin i framtiden. Nu är den borta, på grund av att pappa fick nya, fina koppar av sin, av mig just nu så kallade, häxa. Den var min, ett minne av mig själv. Kan fortfarande komma ihåg hur jag med mina barnahänder kunde ställa mig på en stol för att kunna nå upp för att ta ut den och läsa texten och förstå innebörden av mitt namn. Och nu är den borta...

Sofia - betyder vishet
Långa tider brändes de kloka kvinnorna på bål -
så gick det som det gick med världen
Sofia skall ej mer gömma sig bakom fagert yttre
Vi räknar med att hon vrider världen rätt igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback