Så nära men ändå så långt ifrån

Att vara sambo eller särbo, att bo tillsammans eller isär i ett förhållande. Sambos kan man bara vara när man inte är gifta, annars är man ju gifta. Men kan man vara gifta och särbo? Det är väl inget som säger att ett gift par inte kan bo på två håll, om man inte skiljer sig? Gemensamt för de båda är ju själva förhållandet mellan de tu. Kan verkligen ett samboförhållande slita på relationen? I vissa fall kanske, i andra inte. Beror väl på vilka man är som personer och i förhållande till varandra. Hur man påverkar och påverkas av varann.  Så visst ligger det dubbelsanning i att vara så nära, men ändå så långt ifrån. Att ha någon så nära om hjärtat, älska men ändå vara ifrån den. Vilket är det positiva, till skillnad från att ha sin älskade så nära inpå sig att känslan till denne är så långt ifrån att man får svårt att nå den.


Kommentarer
Postat av: Henrik S

Nänänä!!!Vad var det för familjemiddag!!! Då var iallafall inte jag där...det kan du fethaja!!! Morbror var ute i skogen o plockade blommor o hade det bra!!! Föresten! Sov...typ...Proppen...under den
magnifika Into The Wild?...Yes Baby I think so!
Ses i den finländska skärgården!!!:) Partaj!!!

2008-05-30 @ 16:52:35
Postat av: Nenne

Henrik!!! Ärligt talat! Whattehmotherareyoutalkingabout??? Familjemiddag??? Vart står det om det??? Chinese Democracy är äntligen här!!! :) Go Girl Go!!!

2008-06-01 @ 00:10:06
Postat av: S

Yeah! Och jag förväntar mig att du joinar mig i flumdansen i år! :D

2008-06-01 @ 19:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback