Julskyltning i Visby

Idag var en lång dag. Det var julskyltning inne i Visby, så vi åkte in och kollade och lunchade på max. Väldigt mycket folk, och det sjöngs lite varstans där man gick. Mitt på torget stod dessutom en stor gran där det var ringdans med musik. Lagom till Vi äro musikanter hoppade vi in och dansade med varandra, lite kul. Synd att vi kom ifrån varandra i två grupper, men äsch, sådant händer. Vi gick till och med lite vilse och det visades att vi hade kommit utanför muren, vilket jag inte förstår hur det kunde hända. Jag fick tag i en julklapp som jag hade tänkt mig, så nu får en av mina julklappstagare (eller två egentligen) en gotländsk julklapp. En tung en. Mer kommer jag inte få med mig hem i packningen. Så det blir en sista minuten rusch på lördagen eller söndagen när jag kommit hem, pust.  Både varmt och kallt har det varit att gå runt inom - och utomhus. Både rolig och tråkig. F fick inte byta sin chinobyxor inne på Åhlens då dom var i ett märke som kom från Åhlens City vilket från början också var meningen med hela dagen. Resten av dagen gick ut på att hitta ett par liknande byxor och prova ut så han definitivt vet sin rätta storlek och att hitta ett snyggt skärp till. Skärpet fick han till slut, men byxorna har han tydligen bestämt sig för att lämna tillbaka där de kom ifrån, och beställa nya över nätet. När vi skulle ta oss till minibussen som vi lånade från skolan för att ta oss in, började några dårar smälla raketer. Och det var inte vilka som helst, det var rena rama nyårsafton på himlen. Och fastän man inte vill det så slumrar man alltid till under den långa vägen tillbaka. Nu skulle jag behöva en skön massage till mina stenhårda axlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback