Praktik

Shit (!) vad jag håller på och söker efter praktikplatser. Hela kvällar går åt till att bara sitta framför datorn och söka efter produktionsbolag eller personer. Jag mailade en manusförfattare i helgen som jag fick svar tillbaka ifrån idag att han inte hade något skrivande på gång. Suck och stön och svälj, och fortsätt. Jag kom på den bästa idén när jag igår satt och scrollade i en jättelång lista på maunsförfattare som var ordnade efter alfabetet, då Ajvide dök upp framför mina ögon. Yes, vad kul, tänkte jag. Jag visste att hans bok Hanteringen av odöda skulle komma att bli film så jag började söka som en tok efter kontaktuppgifter till honom, och om manuset är på gång. På något vänster snappade jag upp att produktionsbolaget Tre Vänner ska producera filmen, och jag gick såklart in på den hemsidan och såg Hanteringen av odöda vara en av deras kommande filmer, och att John själv skriver manus. Jag blev alldeles exalterad och glad över att jag kanske skulle kunna få chansen att få följa John Ajvide Lindqvist i sin väg till att adaptera sin bok till ett filmmanus, som jag själv läst, och att sedan kanske till och med få vara med under produktion och inspelning och hela baletten. Jag och min vanliga hörhoppningsförmåga ... Jag började genast formulera mail till både John Ajvide och produktionsbolaget uppe i hjärnkontoret emedan jag fortfarande höll på att söka efter fakta om John Ajvide och hans filmmanus. Helt plötsligt kommer jag in på en gammal artikel från svenska dagbladet där det står att inspelning av Hanteringen av odöda beräknas äga rum årsskiftet 2007/2008. Helvete! Där sprack det. Det hade varit så kul, det bästa för mig. Istället har jag ändå lyckats sända en mailhälsning till en av manusförfattarna på produktionsbolaget, och jag hoppas med spänd förväntning på ett positivt svar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback