Att göra en dag på stan

Idag gjorde vi en dag på stan. Jag hade verkligen fött upp ett stort behov av att bara få komma ut och kolla på människor, men också av nya kläder och få göra sådant som jag normalt gör hemma annars. Titta i affärer, prova kläder, hitta något att köpa, lukta på parfymer och så vidare... Jag var riktigt hång som sagt, det skånska ordet för ha-galen, och jag spenderade pengar på en mysdress, en flm: Dagboken (som tydligen skulle vara jättebra och som jag också fått bekräftat för mig nu vid denna tidpunkt) och ett par skor. De var så fina, jag kunde inte låta bli. Jag kunde bara inte protestera, men jag hade beslutsångest över vilka jag skulle ta då jag hittade två par som var nästan lika snygga. Jag tog den kortare sorten men som hade högre klack, plus att de var av skinn också. Hundralappen dyrare än det andra alternativet. Men nej, jag ångrar mig inte. Och jag känner ingen större ångest över pengarna som rann mellan fingrarna på mig. Detta behövdes. Egentligen ville vi hinna med att fika och äta kanelbullar innan hemfärden eftersom det var bulldagen idag. Men det slutade med att vi satt på Max istället och proppade i oss hamburgare. Även det var länge sedan man åt, så det var gott och mättande. Nu senare myste vid ned oss i klassrummet med kuddar och filtar med lite gottis och kollat på min nyköpta film. Den var bara så ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback