Igen

Jag satt som bäst för att börja blogga när jag på en hundradels sekund ryckte till av ett för mig nu vältjänt ljud, brandalarmet. Fan! Jag kände åter igen fasan över att det kunde brinna någonstans, även om det verkade ytterst troligt. När vi klev i våra skor för att gå ut undrade jag och förbannade den som hade satt igång det den här gången. När vi kom utanför dörren såg vi att det lyste en röd lampa som indikerade att det var i vår lägenhet det brann. Just typiskt! Det visades till och med att det var alarmet i mitt rum som sattes igång. Fattar ingenting! Jag gjorde ingenting. Dessutom är det precis en vecka sedan det hände, och det i lägenheten precis över vår. Det är nåt skumt på gång. Det är lungt, var det enda han sade, brandkillen. Men vad är det som är lungt? Hur kan det börja tjuta utan anledning? Man blir ju orolig, och undrade om det faktiskt brann i en vrå. Vi lugnade ned oss med att sätta på en film och mumsa på chips. Och nu nattar vi oss med en kopp te. Det som var bra var att det hände middagstid och inte mitt i natten som förra veckan. Men vad händer nästkommande ..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback