Månadsvis sparande

Jag tänker föra filmdagbok så gott det går. Vi pusslade lite om vilka dagar vi såg vilka filmer, eftersom vi kom på idén tre veckor för sent. Men det spelar egentligen inte så stor roll. Grejen (för mig) är att följa upp hur mycket vi kollar på film, och en dag hit och dit gör då ingenting. Men eftersom jag nu vet vad jag gör av mina filmupplevelser i form av ett sparande, kommer det vara lättare att komma ihåg att spara dem i minnesbanken (bloggen). Samtidigt var jag till början tveksam till idén att lista upp alla filmer jag ser, då man kanske tittar just utifrån de förutsättningar att se mycket bara för den sakens skull. Men nej, jag tittar inte på film för att ha sett hur mycket som helst. Jag ser för att jag tycker att det är kul och att det ger mig något. Men jag vet också att jag kollar på sådant som man inte riktigt vet om det är något bra eller vad det handlar om, och att det kanske är mer intressant än kul. Inräknat är också sådana filmer man ser om på nytt, och det för att en film är bra förstås. Man kan bli glatt överraskad när man inte har några förväntningar på en film som visar sig vara den bästa på länge. Undrar hur många filmer det kan tänkas bli under de nio månaderna här ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback