Inte alls bra, bara lite

Vad det har börjat bli kallt här! Tog på mig både mössa och dunjacka när vi skulle traska iväg till ica och handla. Nu, två tjocktröjor senare och med nyinköpta halstabletter, fryser jag fortfarande. Kanske har jag feber. Känner mig inte alls bra, helt seg i både kropp och huvud och halsen svider. Har druckit varmt hela dagen idag. Förhoppningsvis lyckas jag stoppa det som verkar i kroppen på mig, vad det nu är. Om det blir värre, hoppas jag på att det går över fort. Är det något jag inte orkar med just nu är det någon långvarig grej, när det dessutom börjar bli riktigt kallt och fullt upp i skolan här. Den här veckan har vi börjat med manus och äntligen har vi fått boken som jag trängtat efter länge, Elements of Style for Screenwriters. Jättekul! Synd att jag mår som jag mår bara, även om detta är det enda som bär upp mitt mod just nu. Men tiden hotar då vi ska adaptera våra egna skönlitterära verk till först en synopsis, och sedan ett manus. Men det borde funka, jag såg en massa bilder framför mig när jag skrev det allra första, så helt fel kan det inte bli. Det är bara att hinna med som oroar mig, om jag dessutom ska till Visby imorgon eller på torsdag kommer ännu mer tid rinna ifrån mig. Vill inte, orkar inte ... Stanna tiden och låt mig vila en stund i en varmt välmenad kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback