And that's the art with words

Jag började nästan bli på dåligt humör häromdagen när det verkade bli för mycket skolarbete. Men, nej. Visst, det var länge sedan jag gjorde arbeten, men ändå måste jag erkänna att det är lite skönt på sätt och vis. Och att det är något som jag bara måste älska. Detta ämne. Jag har nog aldrig riktigt hatat skrivuppgifter om jag tänker efter. Men just det här ... Det blev roligare än vad jag trodde först. För nu vet jag mycket mer om Buster Keaton och Hjördis Petterson. Jag har dem rent ut sagt på hjärnan just nu. Visste ni bl.a. att Hjördis Petterson gjorde rösten till häxan i Snövit och de sju dvärgarna? Eller att Buster Keaton gifte sig tre gånger; att frun vid den första skilsmässan tog med sig halva hans förmögenhet och inte lät honom träffa sina barn på över ett decennium och att han vid det andra uppbrottet blev bestulen på hälften av allt han ägde plus sin älsklingshund? Han hamnade på mentalsjukhus. Tredje giftermålet varade dock tills han dog vid 70 års ålder. Och det hände en kväll efter att de hade spelat kort. Han dog i sömnen, och led dessutom av lungcancer. Vilket liv! Men nu ska jag lämna det. Det var ett riktigt pysslande och pusslande att få in de två sista raderna som hade hamnat på nästa sida. Men nu äntligen. Även om det är tufft är det kul. Leka med ord är det bästa jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback