Första dagen för resten av mitt liv

Återigen har jag kommit till en punkt där jag kan känna mig som hemma. På samma gång har mitt liv rasat samman. Svikit mig själv igen. Aldrig kunde jag tro att jag kunde göra detta mot mig själv. Varför, varför, varför? Varför får jag inga svar? Varför lät jag detta hända mig? Det som jag lovade mig själv som liten aldrig skulle få hända. Men nu har det hänt, såsom annat som jag också gjorde mig en uppfattning om som liten, som gått i kras. Drömmar, förhoppningar och sådant som jag bara visste inte kunde hända - som nu har hänt. Varför kunde jag inte se? Hur kunde jag inte veta? Kunde jag hindra mig själv, och ville jag det? Var jag naiv eller var det bara ett stort gapande behov? Ett stort gapande behov som förvandlats till öppet blödande sår. Ingen tid i världen kan läka detta sår. Kan jag lyckas stoppa blödningen ska jag aldrig igen låta det pumpa med den sortens kraft. Och jag som nyss sade till mig själv att man aldrig ska säga aldrig. Att aldrig är det fulaste ord jag vet. Hårt och kallt. Så använder jag det i min mun själv. Att aldrig säga aldrig - det är tron och hoppet inför det som är det enda som får mig att orka gå upp på morgonen. Men ingen natt och ingen dag går förbi utan att fundera på hur aldrig kan förvandlas till kanske en dag. Annars skulle jag inte orka med tanken på resten av mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Elisabet

hej Sofia:

hur kasst det än kan tänkas vara så har ju allt vi upplever en mening.

Man kan fundera länge på varför ett barn tex föds för att sedan svälta ihjäl och ha fluglarver som kryper i de öppna såren... har de verkligen valt detta?

Och varför vill man välja ett sådant liv?!



Även om det inte är till någon tröst så vill jag bara säga dig att det du går igenom har ett syfte.

Antingen att du behöver denna lärdom i detta liv för att sedan kunna komma ur situationen ett snäpp rikare.

Rikare menar jag då med själslig erfarenhet, inte i plånboken.



Alla saker vi blir utsatta för har som sagt en mening... det gäller bara att själv kunna finna den tröst man behöver för att gå vidare och se det som en erfarenhet man inte gör om.

(eller i annat fall så blir det positivt och man gör om dem, beror ju på vad det är)



Varje ny dag är just vad det är, en ny dag.

se den dagen som ny, och ha inte för mycket tankar kvar från dåtiden... den har passerat och kommer inte åter igen...



Däremot färgar dåtiden dagens tavla, men du har valmöjligheten att förändra dess färg för imorgon!!!



Kram på dig!

Elisabet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback