Främmande fågel

Började ni se serien som började ikväll på kanal fyra, Främmande fågel? Det gjorde jag. Jag hade läst att det skulle börja för flera veckor sedan och visste att jag ville se det, men när Kave, vår lärare, fick veta det bestämdes det att vi alla skulle samlas i filmsalen och se det tillsammans. Passar det sig inte bra, så säg. Allt är inspelat på Gotland, utomhus - som inomhusscener. Allt inomhus är gjort i Kustateljen, studion här alltså, som jag var i senast idag. Det roligaste var när Kave skulle pausa en film som vi höll på att se på en lektion. Precis när han gjorde det var kanal fyra i bakgrunden, och trailern till Främmande fågel spelades, precis den scenen där han själv är med i. Man kunde nästan tro att han hade tajmat in det ;) När vi såväl satt ikväll och spanade efter just den scenen så sitter vi och och flummar och missar den! Det gick hur fort som helst. Direkt tänkte man att man inte får missa reprisen. Men sen nu hittade jag scenen i trailern på tv4.se. Kopiera adressen själva och titta: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.529062 Han är mannen bakom. Vi fick göra en Lassie på honom efteråt (ett uttryck som Kave hittat på efter hunden Lassie: när man lyfter tassen/handen för att röra på någon/en kändis) men insåg sedan att han måste ha spelat en smittad person. Det blir nog till att ta tillbaka Lassien imorgon, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback