Filmfrossa så att man spyr

Det var ganska flummigt igår som sagt. Men jag var så trött och stressad. Nu kan jag äntligen hämta andan. Det enda som återstår är att ordna rekvisita och repetition av scener för att sedan kunna filma imorgon. Men ögonen känns tunga. De vill blunda och ta det lite lungt. Inte se så mycket. Vi har nog sett lite för många filmer under de här två, nästan tre första veckorna. Man får film på hjärnan. Men det finns ju ingenting annat att göra här. Ingenting att aktivera sig med. Det som är bra är att man faktiskt kan bli trött och få nog av film, eftersom det är en passiv handling till skillnad från tevespel. I helgen var det en helt sjuk dag, om man ska dra slutsatsen utifrån vilka filmer vi valde att se. I klassrummet satte vi oss med The ruins, en skräckfilm som jag anser bara är en äcklig film. I korta drag handlade det om en grupp människor som skulle besöka ruiner, och som när de kom dit inte fick lämna platsen. Växterna som levde där slingrade sig in i deras kroppar och de var tvungna att skära in och itu sina kroppar för att få ut det. Ingen bra skräckis i den bemärkelsen. Senare på kvällen hade killarna laddat Saw 4, och trots att jag hade lovat mig själv att inte se den kunde jag inte låta bli. Film är film. Och jag måste erkänna att, fastän den inte håller lika hög standard som de föregående och att det såklart blir värre, var den bra. Det var kul och intressant att se historien bakom varför Jigsaw blev seriemördare. Men jag blundade. Kvällen efter såg vi dessutom tredje filmen, vilken jag sett förut, detta var dock the unrated version. Men det var inte mycket tillagt, lite bilder från Jigsaw´s ex och tillbakablickarna var mer utspridda under filmen, om jag minns rätt. En annan film som vi såg hette Wolf creek. Den var sjukt skum och äcklig - och det baserades på verkliga händelser! Att folk har försvunnit i Australien. Hur torterade de sedan blev vet man kanske inte. Det är oklart hur mycket sanning som ligger i det som den överlevande mannen lär ha berättat. Creepy... VI planerar att ha skräcktema runt halloween. Saw 5 kommer bl.a. då, på bio förstås. Mycket överdrivet. Hur många fler tillbakablickar kan man göra? Men jag ska inte säga något. Ingen av de fem filmerna har fått betyg under sex. Är det något sjukt behov, eller vad är det som verkar säga en att man skulle kunna övertalas till att se mer för att få veta hur mer äckligt det kan bli, hur dramat kommer utvecklas och så vidare ..?

Kommentarer
Postat av: jazzi

sv: jaa, jag har inte sett filmen men många har berättat så jag vill verkligen se den =D har du sett mamma mia?

Postat av: jazzi

sv: okej.. jag ska försöka få med någon på den på bio då ;D jag vet inte.. men den där honey honey har jag iallafall fastnat för.

2008-09-17 @ 19:51:20
URL: http://jazzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback