Roligt att ha jobbigt

Jag är så trött! Hela dagen har gått åt vår första filmproduktion, en stumfilm. Från halv nio på morgonen till fem på eftermiddagen. Första halvlek var roligast när jag ännu levde. Då var det mer spel än när jag sedan var död. Men då var det mer fysiska scener, vilket ju också var kul, och värmande. Mycket påfrestande men absolut lika kul, om inte mer. Jag njöt av varenda sekund. I över en timme låg jag bara på kallt golv och bara väntade. Till slut började jag skaka av köld och blev bildligt talat likstel. Kände mig lite som Jigsaw i den första Saw-filmen ett tag. Och en brödrost skullle tvunget sitta fast i handen på mig. Det gjorde ganska ont att hålla fast den hela tiden, speciellt när jag blev uppdragen på alla fyra med slapp överkropp, fast med brödrosten som stöd för ena armen. Den scenen kallade vi för sexscenen, haha. Det hade vi riktigt kul åt. Missförstå rätt. Den döde som filmen hette gick ut på att tjejen dog av en brödrost, fick en elektrisk chock, och föll över bordet där det var tänkt att man skulle äta. Så håret stod rätt ut från mig också. Killen hoppar till inne i toaletten när dödsscenen äger rum, vilken vi aldrig spelade in. När han kommer ut ligger hon på golvet över ett trasigt bord med porslin och saker runt omkring sig. Det knackar på ytterdörren och han får bråttom att göra sig av med liket. Då startar filmen genom att gömma undan liket, eller få det att fylla någon sorts funktion. Ett bord, armar och ben ville inte hållas på plats, nästa var att få upp henne till stående position och dra henne till en vägg och göra henne till en klädhängare. Armen tyngdes ned av hans kavaj. Slutligen fick liket ett lamphuvud över sig, och med en lampa bakom satte han in kontakten till rosten in i väggen och det lyste upp. Mycket kul. Mina fötter smärtade också efter de höga klackskorna jag ville ha från Kustateljen. Och en hatt som fick mig att känna mig som en trollkarl var lite snygg. Har haft på mig den så mycket som möjligt, det var synd att vi var tvungna att tillbaka all rekvisita så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback