The Guardian

The Guardian - en helt otrolig film. Det är en film av Andrew Davis med Kevin Costner och Ashton Kutcher i huvudrollerna. Otroligt stark film, som sagt. Den är redan inräknad som en av de bästa filmerna för mig, och som min bästa filmupplevelse. Det första jag fick höra om filmen var att den var sorglig. Jag förstod genast att det skulle vara av samma kvalitet som Titanic. Men den var mycket bättre. Mycket bättre än vad jag först trodde att den skulle vara. Och så sorglig sedan. Så sorglig, men ändå så bra. Det hänger ihop på samma sätt som jag kunde förutse vad som skulle hända under filmens gång till slutet, vilket jag fick mer och mer rätt om. Det ryser fortfarande utmed ryggraden på mig. Kevin Coster spelar den äldre, den erfarna kusbevakaren medan Kutcher spelar den yngre, nybörjaren som håller på att lära sig. Kärlek är såklart också inblandat, vilket man också kunde spå om hur det skulle gå i förhållande till resten av filmen. Det föll några tårar när jag tidigt började inse hur det skulle gå. De båda männen hade sina kärlekshistorier, och Ashtons bästa replik var: I don't do casual, och i det fallet förklarade han för henne att han ljög och aldrig gör något tillfälligt, som slutade med en kyss. Fantastisk film med underbar musik.


                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback