Underbart roligt inlägg att skriva

Vi såg på Främmande fågel ikväll igen, i klassrummet den här gången. Jag lackade nästan ur på några som inte verkade ha så stort intresse men som ändå stannade kvar. Det är lite brist på respekt att ensam protestera mot något som flera andra är för, och det för en serie dessutom. Varför går man då inte bara ifrån? Jaja, jag tänker inte irritera mig för mycket, känner att det inte är så hälsosamt. Jag måste erkänna att jag gillar Främmande fågel mer och mer, även om jag stör mig lite på Eva Röse. Förstår det inte själv. Hon är vacker som en dag, och det är man inte sen med att betona genom att låta henne ha uppsatt hår hela tiden. Jag lade speciellt märke till den fina inbakade flätan, och jag blir lite avundsjuk på hennes tjocka gyllenhår. Men något är det. Hon är en duktig skådespelerska, absolut, och man märker att hon är skolad. Men något i hennes naturlighet skär sig ibland. Fares Fares är alltid skön. Men kvinnan som var läkare - vem var hon? Jag kände så väl igen henne, tror jag kommer ihåg henne från Björnes magasin bl.a, men har inget namn. En till svensk, kvinnlig skådespelerska som jag också saknat namn på men haft på tungan, kom jag på ikväll under Främmande fågel när jag letade namn. Hade så på känn att bokstaven g var betydande i hennes namn. Gunilla Rör var det. Det mest framträdande var den gotländska (!) spökhistoriska miniserien Skuggornas hus som gick för jättelänge sen, som jag var så rädd för då. Och vad läser jag när jag googlar om den? Jo, att det var Mikael Håfström som regisserade den! Så typiskt! Jag är så besviken på honom. 1408 som är baserad på en novell av Stephen King tyckte jag inte var bra, och nu senast efter att vi sett Derailed som jag hade ganska stora förhoppningar över och som var minst lika dålig, vill jag inte se fler filmer av honom. Var det inte han som dessutom gjorde fiaskot Strandvaskaren? Har för mig att det till och med var ett förverkligande han gjorde som han inte fick möjlighet till att göra innan sitt genombrott med Ondskan. Tacka fan för det! Tyvärr, men jag tror inte jag vill se fler filmer av honom. Inte när det är han som skrivit manus i alla fall. Men jag ska inte låta det falla på manuset. Han skrev trots allt manuset till Kopps, och Josef Fares som jag tycker är riktigt bra gör den all största rättvisa med sin humor. Manus eller regi, men filmer med hans namn inblandat är jag riktigt besviken på. Skådespelare gör såklart också en stor del, men emellertid inte allt med tanke på de stora stjärnorna Jennifer Aniston och Samuel L. Jackson i de förra nämnda filmerna. Fares Fares är underbar, och som en röd tråd kommer jag tillbaka till Eva Röse som spelade mot honom i Kopps. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback