Första april

Åh, vad jag älskar den här dagen. Solig och fin, jag har till och med fått lite färg efter att vi satt ute och fikade förut. Vi lyssnade på en massa musik i klassrummet medans vi höll på med våra olika saker, forna sommardängor och kul och bra låtar. Idag har vi på art department rivit tio meters tygremsor i korridoren utanför klassrummet för att sedan sy ihop dem med varandra. Det blev en jäkla handrullad rulle, och det ska bli två av dem, totalt hundrasextio meter av helstreckade linjer. Själv satt jag och mätte upp nylontråd på fyra meter för att sy ihop andra, mindre tygremsor. Tillsammans ska allt utgöra en väg, som vi ska tillverka på Bunges flygplats. Ska bli intressant att se om idén verkligen funkar som vi vill. Varför vi använder tyg är för att det ska kunna blåsa bort till slutet av musikvideon, och för att det ska sitta fast på marken först har vi kommit på att det måste vara blött. Så där kommer vi stå i några timmar och förbereda med tyg och vatten innan shooting moment. Jag fick dessutom till ett lyckat aprilskämt på K innan han begav sig för dagen, att han blödde. Han tog sig för halsen och erkände att han trodde på det efter att jag avslöjade mig, hihi. Är det april så är det.

Gissa vad av dessa som är aprilskämt eller inte:
- Jag köpte en film idag som huvudpersonen signerade och gav mig personligen.
- Någon tog strupgrepp på mig idag.
- Jag har solat på ett plåttak.
- Någon gav mig en örfil idag.
- Vi hade party i vårt klassrum.
- Det kröp en spindel i min middagsmat.
- Jag sprang ner till havet och gjorde vårskriket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback