Första inspelningsdagen

Det har varit såå kul idag, men också jättejobbigt. Vi gick upp klockan sex och när vi hade kommit till location, Bunge flygplats, fick vi frukost för att sedan lägga ut tyg till det som skulle utgöra vägen. Iskallt var det, speciellt när man står ute på öppet fält. Skyltdockor placerades ut och scenerna med en 50-tals bil, ett modellflygplan och två barn till statister spelades också in. Första scenen ut var jag lite som bambi på hal is som c-foto, men jag kom snabbt in i min roll och jag trivdes som fisken i vattnet. Speciellt när man omges av glada och trevliga människor. En gång tappade jag förstås klappan i backen, för att jag stod med den så långt ifrån mig själv, vilket egentligen bara var en rolig grej. Makan, fotografen, är jättemysig och lite som Kave - lätt att tycka om med andra ord. Tur är väl det, jag står ju i stort sett hela tiden framför honom med min klappa, och vi har verkligen kommit bra överrens över bara en dag, vilken slutade med en kram. Han berömde mig som c-foto ett par gånger och en gång överraskade han mig med att säga att jag är en stjärna. Jag blev ganska överrumplad och förstod först inte vad jag sade, han satt ju bara och kollade in i kameran - och så var det också där igenom han påstod att jag var fotogenisk och sade att jag borde vara med i en musikvideo. Det var jag ju ändå på sitt sätt och vis :) men kontrade med tell me, and I come... Frusit som en tok har jag gjort, och fram till lunch var det jättetråkigt väder då det till slut sprack upp och flöt iväg. Resten av dagen badade i solsken, och många fina bilder filmades fram. Väldigt inspirerande att se en riktig fotograf in action i kommunikation med regissör, och på så nära håll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback