Nervositet

Oron sticker i kroppen på mig, jag är så nervös. Jag kommer inte kunna ta mig härifrån till Värmland till nästa helg utan att ta flera dagar ledigt. Och trafiken med båt, tåg och den lokala busstrafiken går inte ihop varken till Värmland eller Norrköping som jag redan har kollat upp. Jag måste verkligen försöka, men hur ska det gå till? Jag måste höra av mig så snart som möjligt, det har redan gått några dagar, så det är bäst att jag gör det imorgon. Till Norrköping måste jag kunna ta mig, det ligger ändå närmare mig geografiskt och dit ska jag när jag har slutat här dessutom. Att isåfall bara ha ett alternativ känns inte heller det bra. Det känns alltid bättre med alternativ, så att man har någon sorts kontroll. Men ingenting är under min kontroll. Tankarna går att jag lika gärna skulle kunna slå till på stor och ge mig ut på jakt i Sverige, men det skulle kunna betyda att jag inte kommer kunna ha tak under huvuet nattetid. Sova på tågstationen lockar inte ... Ger jag upp det ena alternativet har jag ingen stor chans att komma in på den skolan, då finns det inte längre något alternativ - jag måste till Norrköping. Då kommer skräcken att inte komma in där infinna sig. Det här har redan fått mig att gå på högvarv, och alternativet att stanna hemma får bara inte vara möjligt. Sommarjobb i Åre verkar dock vara det svåraste. Det går inte att hitta något intressant hur mycket man än googlar på Åre och dess möjligheter, hur man kan bo, vad för sorts säsongsjobb och om det ens finns det i sommartid...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback