Tredje inspelningsdagen

Idag var vi i Dalhem, eller rättare sagt Hesselby, där det finns en gammal tågstation. Där filmade vi tåget, som åkte fram och tillbaka och som puffade rök. Den var riktigt häftig, liknade tåget i Tillbaka till framtiden 3. Senare på dagen filmade vi även med en häst till statist i rök/dimma med hjälp av rökbomber. Den var riktigt duktig må jag säga, och det blev grymma bilder. Det var förstås ganska stressigt ett tag när fotografen gjorde tagningar utan att riktigt säga till vad han gjorde och när han filmade oväsentliga saker (som mig :P), så att tidskoder saknades för M. En gång hajade han till på mig när jag tydligen såg drömsk ut, och tyckte att det borde sättas på bild. Jag tror att det var någonting med solljuset på mig att göra som gjorde att han filmade kort på bara mig. Haha, skulle vara intressant att se ... Men det var verkligen bra väder idag, sol och ingen blåst. Jag hade klätt mig i fyra lager, och jag fick av mig nästan alla, inte det innersta ;) Jättebra ljus och rök och allt sattes som det skulle, även om vi gick över minst en timme i tid. Jag har lärt mig mer idag om kamera och om olika gluggar, och det här är som att ha livet i en liten ask! Och den kommer snart att öppnas, och släppa det lös igen i väntan på att bli funnen igen. Lite mer än hälften av vår inspelningsvecka har gått, men det känns som att man hållit på i minst en vecka. Dagen slutade med mycket flum, och jag fick lite kul bilder. På tal om det tyckte fotografen igår att jag var en skummis, som gick runt med en klappa och med bollar som hängde i mössa och halsduk på mig. När jag kommenterade det till K försäkrade han och uttryckte det väldigt bra att du är inte skum, du är flum. Haha, ärligt och sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback