Mmm magnum temptation chocolate

Mmm magnum temptation chocolate! Den har jag längtat efter ett par dagar nu, och idag äntligen skulle jag få köpa den när vi (jag) bestämde att vi skulle till ica. Händelsen till ära skulle vi dokumentera det hela, filmare som vi är. *Hajstrof * =) Jag hetsade upp mig ännu lite mer över min efterlängtade glass på vägen till affären, och när vi kommer dit gick vi runt lite och plockade på oss lite smått som vi ville eller behövde ha. På utgång vid kassan är ögonblicket inne, och jag letar snabbt upp det lilla paketet. För den är liten, som för att inte påvisa den ännu mindre glassen inuti, och som kostar tjugotvå kronor. Ett "litet" rån, må jag säga. Måste vara förpackningen i sig som kostar mest. Men är det lyx så är det. Jag kikar ned i glassbåset, och glassar finns det. Men inte magnum temptation chocolate! Skämtar dem eller? Den ljusare caramel versionen ligger vackert där i ett fack, men det bredvid gapar tomt. Jag går raskt fram till mannen i kassan och säger att de har brist på en viss sorts glass, och frågar om inte har fler någonstans. Han följer med och försäkrar sig om att det faktiskt är tomt, och förklarar sig att det är en god glass - för de hade fem kvar senast imorse. Och nej, de hade inte mer av den glassen! Besviken men inte helt hopplöst gick vi därifrån, för det nya siktet var inställt på Statoil. Lyckligtvis hade inte hela Fårösund ätit den idag, för där fanns den - redo att avnjutas. Vilken njutning, sen! Jag som chokladälskare älskade den, härlig chokladglass med brownie - och vita chokladbitar i och så mörk chokladöverdrag på det. Mmm underbart! Och jag förstår varför den är så liten, man blir fullt möjligt tillfredsställd. Mörk choklad avnjuts bäst i mindre mängder. Temptation, ja. Rätt som det är utbrister jag högt att det kittlas under behån på mig, samtidigt som M börjar sjunga på "var ska vi sova ikväll?". Om det berodde på kyla, behån, för att vi pratade om jägermeister-reklamen eller glassen och dess effekt vet jag inte - men så var det! Det sade bara pling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback