Ett inlägg tillägnad den sämsta skräckis jag sett

Ok, detta inlägg tillägnar jag till den mest värdelösa film jag sett, haha! Rest stop är den nog mest sämsta skräckis jag sett. Den handlar om Nicole och Jess som bilar till Los Angeles och som stannar vid en rastplats för att hon måste kissa. Precis som den heter, låter det som en film liknande Wrong turn, The Hills have eyes osv. Väldigt förutsägande, med andra ord. Men denna film är verkligen på botten av detta skräckträsk. Jag förstår ingenting av den så här efteråt. Man blir inte ens rädd, eller ja okej, jag erkänner att jag hoppade till några gånger. Och ena riktiga råa köttbitar bjuds till både här och där. Sjuka, missbildade människor har såklart roll i filmen också. Men det finns ingenting som säger vilka människorna i filmen är. Man får ingen sympati med huvudkaraktären, utan låter sig bara höra en massa svordomar över henne, som i särklass måste vara den mest korkade bruden av skräckfilmshuvudpersoner. Man sitter i stort sett och väntar och hoppas på att hon ska dö snart, men enligt manus måste hon såklart överleva någorlunda filmen igenom. Hon fattar allting typ tio år senare, och jag fattar ingenting av filmen. Vad är tanken bakom den? Vem var egentligen mördaren? Det var ett oväntat slut, men även det lämnar en helt oförstående om vad det egentligen var för nån sorts film, spök eller splatter? Skrattar, det är vad man gör. Shoot me! Hon skjuter honom genom munnen och hjärnan ligger i stort sett bredvid honom, när man efter ett snabbt klipp på henne ser honom öppna ögonen och skriker You missed! Shoot me again! Haha, billigt. Amatörskådespelare. Fult gjord och dålig film, som inte ens förtjänar en etta i mina ögon. Till råga på det finns en uppföljare ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback