En natt av mardrömmar

Vad jag har sovit dåligt inatt. Varje natt under hela veckan har jag i stort sett vaknat tidigt på morgonkvisten av någon anledning. Vissa gånger har det varit av mardrömmar, det var det framförallt inatt. Mina ögon slogs snabbt upp av något jag drömde som jag nu inte kommer ihåg vad det var, men jag minns att jag tänkte innan jag vände mig om att det var sant det jag hade läst för inte så länge sen om att drömmar är en förklädnad av önskningar och den riktiga intentionen bakom dem, så att man inte ska behöva vakna upp av dem, enligt Freud, och att mardrömmar skulle Men jag vaknade ju? Jag får läsa på och komma tillbaka till det igen. När jag försöker googla får jag upp det här:


Tips för drömanalys

1.
Det viktigaste då du gör en drömtolkning är att du kopplar känslor till det du ser.
Drömmer du exempelvis om en katt bör du fundera på hur du upplevde den.
Var den söt och charmig eller stor och hotfull?
Då du antecknar, skriv därför alltid känslan bredvid bilden/symbolen du sett.

2.

och jag får genast en flashback av vad det var som gjorde att jag vaknade som hemskast inatt. Det var om katter, och det faktum som tydligen fanns som en informationsfilm om människor som blivit överfallna av katter. Som blivit bitna, nästan uppätna, av att katter tuggat sig fast och vägrat släppa. Speciellt drömde jag om en pojke och hans mamma som kom upp och ställde sig i ledet av dessa människor, och de såg ut att ha blåtiror runt ögonen av all gråt de hade fått utstå. Mamman för att det var pojken/ hennes son som var offret, och pojken som hade haft så ont - båda två helt vilsna och förtvivlade av det som hade hänt - och det av deras sällskapsdjur och älskling till kattunge. Jag drömde aldrig om filmen de väntade på att få se om varandra, alla människor, och tur var väl det. Men trailern visade en katt som satt fast över en mans ansikte, och någon som försökte bända upp käften på den. Jag vet inte om jag drömde eller tänkte det innan jag somnade om helt igen, men som en bild förklarade jag för mig själv att katters tänder är mer sylvassa än hundars trubbiga trots deras huggtänder. Puh, är jag rädd för katter eller inte..? Skräcken sitter där någonstans och lurar i mörkret. Annat fick mig också att vakna under natten, jag försökte rädda min lilla kusin från en flytande öde gräsplätt där en stor gifitg spindel höll henne sällskap, en kompis kompisar som försökte förföra och någon brutta som ville ha men inte få, vår kommande inspelning på ön och stressen inför det och ett samtal med någon om att kunna bibehålla kontakt med denne efter det här året. Väldigt detaljrikt allting, och trots som mardrömmar väldigt verklighetsförankrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback