Körtelfeber

Efter svalg - och ett litet blodprov fick jag det konstaterat, jag har körtelfeber. Ont i nacken har jag som en tok över de svullna körtlarna, och ögonlocken är lika svullna de. Men det värsta med sjukdomen är att det är en långdragen sådan. Två veckors feber, och sedan sex veckors trötthet - som om jag inte är det redan.. Typiskt när jag åker till Ingesund om två veckor. Kan inte göra någonting utan det börjar snurra i huvudet på mig. Svettar och fryser, aptiten är si sådär med. På grund av utfyllnad av buken, mättnadskänsla - svullen mjälte och lever. Vilket också resulterar i att jag inte får dricka alkohol på länge, eller träna med risk för att mjälten kan spricka vilket inte är den bästa utgången. Mamma frågade mig förut vad jag ville ha för nåt att äta hemma, så jag beställde filmjölk, goda flingor (kalaspuffar) och bananer. Lite kul att man kan få precis vad man vill ha i munsväg när man är sjuk och ligger stilla, fastän man helst inte vill äta alls. Men filmjölk kan nog slinka ned. Så länge jag har feber kommer jag att befinna mig i horisontal läge, håll tummarna för att det är över snart, för jag behöver börja packa och tänka till vad jag måste fixa innan flytten.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback