Fel tid, fel plats

Kommer stressa ihjäl mig om jag inte redan har gjort det. Allt är helt jävla fel. Vi har äntligen kommit igång och hållit på med en julkalender sedan några veckor. Vi delade upp den på två delar och har tränat på bara första akten sedan kanske tre veckor tillbaks. Imorgon ska vi spela upp det! Jättekul! Vi har inte ens tittat på andra akten som vi ska börja läsa på direkt efter att vi spelat upp imorgon. En vecka har vi på oss för det, till skillnad från denna första akt. Hur i helvete ska det gå till, undrar jag bara?? Jag är nybörjare på det här, jag har inte ens vana att repa och läsa in text. Trodde att utbildningen skulle gå ut på att man skulle få lära sig hur man går tillväga för att göra en föreställning, och inte bara få projekt pang på som dessutom är ute för sent. Det enda positiva är att vi äntligen håller på med teater. Det, som jag trots allt kom hit för. Älskar det! Typ. Jag vet ju inte annat. Vill komma till en annan plats och se hur man gör där. Börjar bli nervös inför imorgon också, det är ju ändå det första jag går upp på scen med, men som konstapel Torstensson är jag ivrig att få bli av med detta tragglande sceneri som vi om och om igen repeterar för att få det att sitta. Det var ju verkligen underlättande att höra V säga att hon inte vill repetera med oss för att hon anser att man ska ha minst en halvår på sig för något sådant här. Det hade varit bra om man hade lite mer att gå på i sina karaktärer än att man själv måste göra en rollberättelse som vi såklart inte har tid för nu. Fel, fel, fel. Att dessutom må dåligt och försvinna in i en roll - vad vet jag om vad som är rätt och fel, bra och dåligt? Jag har ju som sagt inte mycket att gå in i, polisen skulle likväl kunna få ett psykbryt imorgon i mitt ställe. Det skulle nästan vara skönare ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback