Integritetskränkande

"Jag känner mig sviken, kränkt och tom inombords ..." Som Nanne sjunger i låten Jag vill få dig tillbaka, stämmer ganska in bra på mig. Har även lyssnat mycket på Sara Löfgren under helgen. Skönt med musik som man kan identifiera sina känslor med. Helt sargad på insidan, känns det som. När vi på vår dramalektion imorse fick säga varsitt ord om hur vi kände just där och då sade jag deprimerad. Ett ärligt svar, men mer specifierat borde jag ha sagt förbannad, ledsen och kränkt. Jag har inte känt så här sedan jag satt på sjukhus, på den psykiatriska avdelningen, i åtta dagar. Integritetskränkande, det är vad det är. Mycket kan vara jobbigt, men när det kommer till personliga påhopp och invändingar mot ens person och värld går det över gränsen. Anklagelser har jag hört förut, om det får folk att tycka bättre om mig genom att göra det får dem väl göra det - de vet ju ändå inte. Desto sämre tycker jag om dem förstås. Men som jag skrivit förut så är det konstigt att de som man tror vet vad smärta är, inte fattar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback