Sargade hjärtan

Se vad du lämnat mig i arv
jag står mejslad ur granit
Det var så du skapade mig
och de var så jag tog mig hit.
Ilskan blir bekväm
när den är varmare än gråten.
Jag vet vad jag vad jag sa,
vad jag tänkte då,
och jag vill inte bli förlåten.

Är det du eller jag som har sårats,
gång efter gång igen.
Är det du elller jag som troget 
alltid kommer tillbaka sen?
Är det du elller jag som har gråtit
när allt som hamnar kvar
är sargade hjärtans svar?

Vi har inga band
inga gemensamma mål.
Och jag ser mig inte om
på vägen när jag går.

Är det du eller jag som har sårats
gång efter gång igen?
Är det du eller jag som troget
alltid kommer tillbaka sen?
Är det du eller jag som har gråtit
när allt som hamnar kvar är sargade hjärtans svar?

(Sara Löfgren)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback