Känslan av något glatt

På bussresan hem däremot drog något glatt igenom mig. Rätt som det var när jag satt lite längre bak i en långbuss, kände jag en underbar doft. Den där som brukar komma till mig ibland, men som jag inte känt nu på väldigt länge. Jag fasade över att jag tappat det för gott, glömt den - men nej. Den fanns där vid min sida, precis som om den satt på det tomma sätet bredvid mig. När jag hade insupit doften slog en annan emot mig. En manlig parfymdoft. En riktigt god en, nog en klassisk sådan. För jag vet att jag känt den på flera killar som jag känt. Och jag satt och njöt. I stora drag. Tänkte att snart är det alla hjärtans dag, hur underbart vore det inte att då få ligga med huvudet på en axel och andas in lukten av en god kille ... Finns det något underbarare än när en kille man tycker om anstränger sig för en? När han omsorgsfullt väljer kläder, sprutar på sig god parfym och bara visar att han tycker om en? Trodde att jag redan hade börjat göra mig sentimental över lördagen. Men nej, det kändes inte som det med dessa underbara tankar. Det återstår att se hur man klarar av den stundande dagen...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback