Svart flagg i badkaret

Tog nyss ett varmt bad som blivit en del av min kvällsrutin. Som kan jämföras med en yoga/meditation stund. Varmt och skönt, kroppen mjukas upp. Det blir stilla i både huvud och hjärta. Den lilla stunden av ro, av en sorts trygghet. Lilla ja, annars skrynklar kroppen ihop sig. Därför är det så värdefullt, den där lilla lilla stunden av värme. När jag så reste mig för att stiga ur badkaret så hände det där blodfallet igen, som gör att det snurrar och beslöjar min blick. Lyckligtvis svimmade jag inte, eller föll ned i badkaret igen. Det skulle blivit en jäkla duns isåfall och skapat en svallvåg, och jag skulle förmodligen hamnat med huvudet under vattnet. Jag hann ta emot mig mot handfatet i alla fall, och stod där och kände världen rätas upp igen med jämn puls. Olyckligt skulle det vara om det bästa av dagen är något jag borde avråda mig till. Nej, då hissar jag vit flagg, jag ger mig, jag lägger mig ned och reser mig inte upp igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback