Persbrandt aka. Gunwald

Jag älskar de nya Beck-filmerna som går på teve nu. Speciellt alla trailers som visas under veckan, som verkligen är ihopklippta för att summera Gunwalds prestation i varje film. Men det är som sagt bara bra klippt, och är mest för att locka tittare. Och det är verkligen ett bra sätt att göra det bra på. Jag log varje gång jag såg trailern av den senaste filmen, Advokaten, då han verkligen fick komma ut till sin rätt. Det på ett humoristiskt sätt dessutom. "En jävligt hård betongvägg ..." haha. Lite kul i filmen var att jag tänkte, när man såg någon springa in i sovrummet när mordet precis skulle ske, att det inte behöver vara någon som springer in i rummet. Att det kanske är Sara Sommerfeld som är mördaren, och att kameraåkningen (som man såg var en steadicam) bara var ett sätt att lura publiken. För er som inte vet det betyder steadicam att det är någon som håller en kamera, eller den är snare fastsydd och monterad på kroppen för att denne ska kunna springa och ge bra vinklar, åkningar. För övrigt är det ganska dyrt, och en svår manöverering. Bra gjort, men som sagt - varför jag tänkte så vet jag inte. För det var ganska tydligt att det kunde vara en yttre person som sprang in i rummet. Älskar det faktum att man också börjat utveckla Gunwald som karaktär, att man får lära känna honom lite mer och bättre och se honom i relationer med andra som med systern och hennes dotter till exempel. Det var ganska genomskinligt från början att det kommer hända mer och mer mellan honom och Becks dotter, i och med deras "barnumgänge". Beck själv kommer väl såklart bli skogstokig. "Så jävla trött på att folk säger saker när de inte känner mig / vet vad de snackar om ..." Klockrent och sanningsenligt sagt av honom. Väldigt kul att se just Gunwald agera annorlunda och på ett nytt sätt för oss tittare, Persbrandt själv vet vi ju att han kan skådespela. Och det ser man framförallt genom "den nya Gunwald", men som fortfarande är den samma. Helskön! tycker jag han är, gillar honom starkt, både som privat och som Gunwald. Han är den han är, och står för det. Mannen, eller männen, har integritet!

Kommentarer
Postat av: JENNIE - modeblogg

vill du också tjäna pengar på din blogg? Lätt som en plätt!





http://mrsjenni.blogg.se/2009/january/kom-igang-med-affilator.html

2009-02-23 @ 23:25:10
URL: http://mrsjenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback