Roligt allvarsamt

Jag hörde nyss på ett roligt samtal:

Mi: Vågar vi ta produktionsbeslut?
Ma: Ja, det låter skoj. Men jag vill inte vara den som ...
Mi: Ja, jag vill inte ta det själv heller ...
Ro: Hjälper det om jag säger att du ska göra det? Eller det kanske inte gör nån skillnad?
Mi: Varför ska jag göra det? Ge mig en orsak till att göra det.
Ro: Ja.. För att stjärnorna lyser över oss och Garagefilm. Himlakropparna har ställt sig där upp och formar sig.. 
Han gestikulerar med händerna över sig och Mi börjar teatraliskt prata på samma sätt, och att stjärnorna visst finns där uppe. 
Ro: Jo, men jag tror det. Jag tror hela unviersum är med oss. Stjärnorna säger att du ska ta beslutet.
 

Haha! Gulligt! Det var så mycket allvar och tro i det där, men det slutade med skratt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback