Frisk men ont kvarstår

Jag har som sagt återfått mina krafter under dagen. Redan igår kände jag mig bättre så att jag orkade ta ett bad, så att jag kunde tvätta av mig allt damm jag legat och dragit på mig, haha. Usch, ja. Det är inte kul att bara ligga och inte orka någonting, för att sedan äntligen börja må bättre och känna sig som lite fungerande igen. Det är som att vakna upp till en helt ny värld efter ett par dagar som helt död. Jag förmådde mig att sitta i soffan redan i tisdags i alla fall så jag slapp missa Top Model, och under ett reklamavbrott såg jag reklamen för octrivin comp nässpray. Jag tänkte att det verkade ju bra då det visades kunna behandla både täppa och rinna på samma gång. Så nästa dag kom mamma hem med det, och efter ett sprut i varje näsborre så kändes det redan efter fem minuter mycket bättre. Mirakel säger jag, starka grejer säger mamma. Ja antagligen, för det funkade verkligen. Så idag var jag uppe utan att ligga ned någonting, så jag sysselsatte mig med att ta en välbehövlig dusch som för att tvätta av mig det sista av sjukdomen och tvätta rent sängkläderna. Nu är det rent och nybäddat och har precis tagit ett bad för att återigen skrubba av mig för att verkligen förvissa mig om att jag är frisk. Huvudvärken har förstås funnits där som ett mörkt moln i huvudet på mig, och mitt dagliga intag av alvedon i dessa dagar har knappt kunnat skingra det. Det är som med deprimering, så jag hade väl rätt om att det började med den sortens värk. Då har jag upptäckt något nytt...

Kommentarer
Postat av: Petra

skönt att höra att du mår lite bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback