Bloggare är inte = kändisar

Jag var tvungen att gå in och läsa Blondinbellas första inlägg efter att ha åkt ut från Let's dance. Med en glad ton säger hon att är besviken men att det inte gör någonting. Jaja, men sen läser jag att "Tack alla ni som röstade på mig igår! Det var en fantastisk resa och jag är så otroligt stolt över att jag gick från att skriva en stor blogg till att få medverka i Sveriges största tv-program. Det visar att vi bloggare kan ta oss hur långt som helst." What?!? Hon får det nästan att låta som att blogga är ett sätt att bli känd, och att det är vad alla bloggare vill. Konstigt sagt av henne, men det visar tydligt vad hon själv tycker och tänker om det hela. Men man behöver väl inte dra alla bloggare över en kant ändå? Jag tycker att det är otroligt löjligt att man låtit henne bli så känd som hon blivit. Hon började som en modebloggare, vilket i stort sett fungerar som ett självspelande piano (intresset är kläder, man visar upp och gör reklam för kläderna och får betalt för det, de pengarna går i sin tur åt till att köpa in nya kläder och så går det runt) men nu är det inte ens en sådan blogg längre. Hon bloggar snarare om sin framgång, vilket är ännu mer självspe(g)lande. Att det ens är möjligt!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback