Personligheter dansar

Nio danspar och redan den första fullpotten! Det är grymt, Morgan är grym. Annars brukar juryn bara ge en sådan poängställning när de är fem, fyra par kvar i tävlingen och som verkligen tävlar om kvalitet. Men jag måste säga att Kitty inte var lika pinsam att se på ikväll. Ett stort leende gladde ändå mina läppar som mest under de två minuter som den dansande jätten gjorde entré. Shit, vad han är cool! Säger jag bara. Jag ville att han skulle få ta den första tiopoängaren, men Morgan är all värd det han fick ikväll. Men jag bara älskar Magnus, det han gjorde ikväll hade han all rätt att få göra då det var paso doble, att slänga runt med Annica som en cape. Det var snyggt, och det han gjorde med stekpannan ... haha. Skönt! Han är ju bara för söt med sin mustasch, ja jag kom på mig själv att tycka precis som jag gjorde med Martin Lidman att han är ju både snygg och söt på samma gång.

Det slog mig att Let´s dance egentligen handlar om personlighet. Visst att man måste dansa bra, men i själva verket eftersom det är en tävling där svenska folket röstar, vinner den bäst dansande personligheten. Att Hasse Aro är tråkig är ju för att han från början är tråkig i Efterlyst, visar han något annat än en allvarlig sida där? Elisabet Höglund, hur skulle hon kunna vinna i jämförelse med Morgan? Nej, personligheterna finns för att locka olika sortes tittare och vinnaren koras av hur den "personliga" dansaren utvecklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback