Det är tron som tar oss dit

Helt förälskad! I en film som heter Dragonfly. Med Kevin Costner i huvudrollen och Susanna Thompson som hans fru. De är båda två läkare, hon för cancersjuka barn. Hon förorsakas av en bussolycka, och under filmens gång blir han kontaktad av henne genom hennes barn som fortfarande lever, men som är med om nära döden upplevelser. Trots att det inte är en riktig spökfilm så är den riktigt läskig emellanåt vissa gånger. Filmen är mer som ett bevis på att det finns medvetande i olika faser och att det enda man behöver göra är att fantisera, men att fantasi inte bara behöver fantasi. Att det är det man tror och önskar som får en att faktiskt komma dit en gång. En äkta film för mig, med andra ord, som verkligen talar för sig själv till mig. Min mamma som vanligt, som frågade sin T under filmens gång om han tror på det här (spöken?), tror såklart inte. Som vanligt blir jag irriterad, besviken. Det enda som behövs är som sagt: tro. Något många har svårt för, fastän det är det lättaste som finns. En jättebra film, med mer än bara det man ser och ett oförutsägbart slut. Symbolisk, tillitsfull och otroligt vacker.

"If we can create this life with imagination, why not the next?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback