Potatis gott, potatismos mycket gott

Ja, visst är det sant. Det är väldigt svenskt med potatis, sill och potatis i den svenska sommaren. Kanske finskt också ... Jag håller med min morfar att om det är något som man bara får leva på i resten av sit liv, så är det potatis. Potatis kan man ju göra så mycket av; kokt, mos, gratäng, pommefrites .. hur man än vill tillaga det är det ändå inte detsamma. Kanske är kokt potatis det bästa, men idealet är förstås variation av det. Som Ali i den svenska serien Det nya landet säger: "potatis gott, potatismos mycket gott". Haha, efter hans replik har det blivit ett talesätt i vår familj. Han är så söt och jag älskar den serien. Sorlig historia, bara - svenskt men ändå inte. 





Spola fram en minut och fyrtio sekunder så hör ni honom själv.

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Kolla gärna in mitt recept på skivad potatis.Supergott.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback