Hellre pojkvän än mobil

Äntligen blev vi inte snuvade på vårt dansställe, och vi fick en kväll vi förtjänade. Eller nej, vi förtjänade mer än två killar som visades vara kriminella när de började prata med oss. Den ena som precis kommit ut från fängelset efter en misshandel och den andra som jag pratade med som hade kört rattfull, voltat med bilen och med kompisar som blivit ordentligt skadade. Tydligen väntar han fortfarande på sin dom. Som om vi inte skulle döma? Särskilt när de i stort sett satt och skröt om det. Jag hoppas att han inte får tillbaka körkortet och får ta om det istället. Men jag undrar om det verkligen kommer funka för honom med den där obligatoriska drog och alkohol lektionen, när han redan verkar ha en ganska dålig attityd. Det är sådana som han som får en att tvivla på att lektionen verkligen kan leda till något. Man borde börja med det mycket tidigare i livet, innan man utvecklar en farlig attityd till bilkörning. Men det kanske man redan gör, inte kul att visa barn i tidig ålder bilder för vad sådant kan leda till i och för sig. Dem hade vi kring halsen ett tag, försökte dricka oss omedvetna om dem och gav oss ut på dansgolvet. Jag fick den andra killen på mig som en igel, och tur hade vi när en kompis till M kom dit med sin kompis så att vi kunde rådissa dem genom, att som R sade att vi hade: klädorgie, haha. Kul hade vi, men vi fick inte hela natten på oss som vi brukar ha annars. Men det är skönt att komma hem lite tidigt också. Det värsta med igår var att garderoben inte var öppen för att det var brist på personal, och en annan ursäkt från en annan person var att det är sommar och varmt därmed inga ytterkläder. (!) Dåligt. Blev väldigt varmt att dansa i kavaj. Det roligaste var nästan när jag åkte med bussen till M då en kille som klev av samma station som jag började prata något som jag inte fattade något av. Helt plötsligt säger han att jag borde ha en pojkvän istället för en mobil. Ts! Tänk om det var just en pojkvän som jag hade på tråden. Förstår vad han menar dock, för när jag vände mig om hörde jag att han sade "sexy" innan han försvann. Men visst jag har hellre pojkvän än mobil ... Även om det betyder att man uppoffrar sig för andra killars uppskattande.   

Kommentarer
Postat av: smoothie

Usch vilka typer...



Svar: jag tror att det skulle gå att vispa om man tinar bären först lite grann men jag har aldrig provat. En elvisp funkar också bra om du nu skulle råka ha en sån.



Men prova vispa du. Man vispar ju potatis till potatismos så varför inte.



Ha det gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback