I jakt på en låt

 Jag är så glad. För att jag är så smart, eller rättare sagt tekniskt lagd att jag kan klara av att koppla ihop och få igång en mycket gammal dator som inte borde funka. Det gjorde det inte heller till en början, med en för ny mus. Datorn krävde en sådan där gammal mus som har en rund kontakt och inte en usb kontakt. Trodde inte de fanns längre, men min pappa hittade och tog hem en från sitt jobb. Så äntligen kunde jag sätta på datorn och manöverera den med en mus hjälp. Men det var långsam hjälp, må jag säga. Rörde sig bara några millimeter, så jag drog och drog medan jag hade problem att hitta själva musiken jag var ute efter. Och det ska tilläggas, den musiken var från den tiden jag använde Kazaa som nedladdningsprogam, över sex år sedan vill det säga. Jag hittade alla låtar, och såg att det var precis den listan jag hade fått över till datorn efter den och som jag nu har på cd, men att det av någon anledning var tomrum på en del låtar. Däribland en låt som är helt omöjlig att hitta nu idag, och som jag är i stort behov av. (Kommer nästa inlägg.) När jag väl hade hittat den och lackat satan på musen försökte jag hitta inställningen för den och såg att rörelse stod på lägsta nivån. Det gick snabbt att rättas till, och jag bannade mig själv för att jag inte fattade det på en gång. Den cd:n som jag som sagt har den listan musik på matade jag in i daton, och skulle till att föra över låten på den när det kom upp att cd:n var full och annan info. Så jag tänkte att min andra cd med nyare musik skulle ha mer plats, eller att det av någon mirakulös anledning skulle kunna funka i alla fall. När jag så halvt lutar, halvt går förbi dataskrället för att ta fatt i den som ligger på soffan händer förstås det typiskt otänkbara ... Jag går in i den öppna cdrom enheten och den går såklart sönder, går inte att mata in. Pappa hör nedifrån hur det låter när jag försöker få in den och kommer förstås upp och skäller. Jo tack, jag vet, jag är klantig. Som om inte jag förbannar mig själv mest. Gammal dator, så spela roll ... men inte precis när jag behöver den som mest. Diskett är min nästa enda möljliga tanke. Men som om inte det skulle vara ännu mer gammaldags. Letade upp en i alla fall, men låten fick såklart inte plats på den. Min nästa och sista idé var att skicka låten till mig själv genom att först skicka den till en kompis över msn och sedan få tillbaka den till min andra dator. Sagt och gjort, tur att internet funkade även på den gamla datorn. Annars hade det varit kört. Men nu har jag låten! =D Efter att både ha jävlats med mig själv och tackat för att jag kunnat klara av det. Tur att låten funkade sen ...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback