Spännande

Jag börjar drömma nu igen, så som jag gjorde i fjol vid den här tiden. Oro och nyfikenhet, vad det kommer vara för sorts människor - både ris och ros - liksom i det förra årets drömmar så besöker både bekanta och obekanta ansikten mig. Inatt var det en kompis från dagis / lågstadiet och en annan från gymnasiet som kände varann av en slump och som kom på bussen som jag åkte med. Gamla och nya kompisar som jag för precis ett år sedan inte visste fanns, finns nu även i mina drömmar. En hel drös med killar som jag kände igen vissa av, och andra som jag i fantasin trodde var en del av min nya klass. Till och med en tjej, från den nu obligatoriska drog - och alkohol lektionen för att få körkort, som jag var på i veckan, var med i min dröm och blev av bara ett ögonkast tillsammans med en av dessa killar som jag kände igen. Mitt i allt dyker dessutom Danny deVito upp, och ger ett osäkert intryck av en sanning som har bleknat bort med drömmen. Hur som helst vet jag nu vad och varför, och att det egentligen inte spelar någon roll. Jag vet ju ändå att det trots farhågor och förväntningar kommer bli mer än man trott. Att det kan komma att bli det bästa man gjort. Spännande är ordet ...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback