Mycket mer än vad man tror

Jag känner mig verkligen nedbruten, som om jag vore fysiskt deprimerad. Men framförallt är jag chockad över att man kan bli så påfrestad av en relation till en person. Hur en annan människa kan ha så mycket inflytande på en, oavsett vad man i sinnet bestämmer sig för vad man känner och hur man ställer sig till den personen. Jag har litat, trott och hoppats på att det skulle kunna förändrats, och det är det enda man kan fortsätta göra. När man trots, eller kanske tack vare det, kommer till en punkt där det inte längre handlar om självförtroende att bryta sig loss, vilket man nog kan uppbåda från sin svaghet om man vill, spelar inget och allt roll. Då är det som svart och vitt vad som är okej eller inte. Det man kan lära sig är att en person är inte någon utan sin person. Hur den människan lever, hur hon mår, vad den gör, alla hennes värderingar och val, tankar och uttalanden - det påverkar en. Mycket mer än vad man tror ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback