Klipp till, och voilá en förändring

Som en ny person har jag gått ut från frisörsalongen, och det positivt, de senaste två gångerna mitt hår fått sig ett lyft. Farligt dyrt är det inte för att vara en sådan lyx. Det är ett riktigt klipp det! Frisören gör det, och det gör verkligen min! Han är för bra för att vara sann helt enkelt. Han hade inte glömt mig sedan förra gången heller, vilket var lite kul. Man sitter bara och njuter av hans händer, som är snabba och vet vad de gör. Bra på att massera och tvätta är de också. När man får produkter ingnuggat i håret som luktar gott av sådant som man bara får av frisören, vet man att man sitter hos frisören. När han hade kammat fram luggen kunde jag utan att bli allt för tagen på bar gärning betrakta honom och det han gjorde. Jag var lite nyfiken på vad hans tatuering som han bar på ena underarmen betydde, men vågade inte fråga. Fast man kanske vill prata så vill man inte störa honom i hans arbete. Fokuserad och ordentlig, men framförallt duktig är han på det han gör. Den mannen är fantastisk. Liksom förra gången tyckte jag att han gott kunde ta lite mer, fastän jag då sade att jag ville ha kvar längd. Idag var jag mer frikostig dock, och gav honom ännu mer fria händer och ville att han skulle komma med någon kul idé. Förändring som sagt, sade jag, ville jag se. Och det gjorde han. Han fick försäkra mig om att vi kan ta ännu mer nästa gång jag kommer, självklart gör jag det ;) Det är allt för lätt att vilja kapa av mer, när man väl har börjat. Det är som med en grop som inte är en grop ju mindre man tar. Men till slut har man ju inget hår kvar på huvudet. Lätt på foten hängde jag kvar i centrum och provade kläder, shoppade mig en tröja med musse och mimmi tryck på från Mango och införskaffade en present till min pappa som fyller år på söndag. Till slut unnade jag mig en marängsviss från McDonalds och begav mig hemåt. Turen var på min sida även där, då det var en ganska så folktom buss. Skönt det! Men den där marängsvissen, lite god, men den var inte värd sina tjugo kronor ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback