Årets midsommar

Konstigt väder är det denna midsommarafton. Sol och regn om vartannat, trodde det skulle komma att åska, blixtra och bildas regnbågar - men icke. Vi kunde grilla och äta ute, tårtan intog vi inomhus som är vår familjefavorit, marängbotten med grädde daim och jordgubbar. Nu har vi utvecklat den med hallon också, men jag är nog mer för jordgubbar faktiskt. Det är första gången i mitt liv som jag firar midsommar hemma, lite sorgligt. Det är inte alls samma sak. Midsommar för mig är sommarstället på Åland, är det någon gång på året jag är där så är det på midsommar. Kunna sjunga och dansa omkring som om ingen ser en, vilket inga andra gör förutom de som är där, och kanske klä en hemmagjord stång. Bada bastu och havsbad senare på kvällen, och vara uppe och försäkra sig om att det är ljust tills sent på kvällen. Men inte i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback