Continuing

Telefonjobb är nog trots allt inget för mig. Eller ja, jag vet ju att jag kan egentligen, när det verkligen är så. Men nej ... Jag vet inte. Människorna där var supergulliga, så jag skulle nästan kunna gå tillbaka för bara deras skull. Det skulle antagligen kunna hända om de mina hade varit mer medvetna om de senaste dagarnas något icke-planerande planer. Bara mor min, eftersom jag bor med henne och inte kan göra något som hon inte vet om, vet. Misstänksamhet och negativ som vanligt, men något accepterande att det är tillräckligt - hennes problem och inte mitt. Jag bryr mig inte längre i alla fall. Inte hon heller, kanske... som ett resultat av mitt ickevisande men kännande humör. Jag lär mig, och hon lär sig. Jag hade inte uppfattat att lönen bara skulle baseras på prestation och provision, utan någon grund - och då känns det inte lönt någonstans. Jag kommer inte tjäna ihop på bara ett par månader som extraarbetare en lön som man kan gå vinst på. Jag kommer förlora mer på det i och med att jag skulle bli tvungen att lägga ut pengar på att ta mig fram och tillbaka till stan. Då är det bättre att ge körkortet min mesta tid, trots pengarna. Men ändå, skulle jag ha ett val mellan ett välbetalt jobb och ett filmjobb utan lön, skulle jag utan tvekan välja filmjobbet. Den möjligheten och erfarenheten skulle vara guld värt - både som erfarenhet och upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback