Inte ens våga stänga av teven (!?)

Jag fick be min mamma gå in och stänga av min teve nyss, då kanal fem var på som visar filmen Copycat. Den har jag bara läskiga minnen av då jag såg den första gången när jag var riktigt liten. Jag ville som sagt inte ens gå in och stänga av teven med risk att se någonting mer av den, dock såg jag lite på den och just det som jag kommer ihåg mest av den. Hon hängandes i toalettbåset i början, när hon är ensam hemma och mördaren är där inne och med sängen som kryllar av myror av en bok som innehåller ett avhugget finger. Jag kommer ihåg att mormor var hemma hos mig en dag och att vi skulle gå och hyra film. Då valde vi den, nog ganska ovetandes om vad det var för film. Senare på kvällen när mamma och pappa kom hem och själva skulle se filmen innan den skulle lämnas tillbaka dagen efter, vet jag att pappa blev förbannad för att jag hade sett den. Och det förstår jag ... Även om jag nog inte förstod allt läskigt då. Det är extra läskigt att se sådant som är läskigt nu, som man inte såg som lika läskigt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback