Stockholm i mitt hjärta

Idag låg jag och mamma på stranden för första gången. Det brände verkligen på huden, i vattnet var det lite kallt men det gjorde inte så mycket. Första stranddagen här hemma och så säsongspremiär av Allsång på Skansen, då vet man att det är sommar. Lika mycket vet man att sommaren är över och det börjar bli höst när sista avsnittet avslutar med orden vi ses nästa sommar. Men nu ska jag inte ta ut något i förskott här inte, det har inte ens börjat än (och det är redan kul) som Anders brukar säga. Dock kan man undra varför kanal fyra har börjat med Lotta på Liseberg. Ett typiskt plagiat av Allsång på skansen, och en "egen" låt av sin stad - varför kan de inte komma med något nytt isåfall ..? Iställlet bojkottar de snarare Stockholm genom att sjunga sånger om städer åt norr och söder utan att nämna vår huvudstad någonting. Kanske för att det är så uppenbart ..! Vet inte, bryr mig inte - tre dagar i veckan nu med andra ord, Allsång på Skansen, Sommarkrysset och Lotta på Liseberg. Jag är min stad trogen i allafall, och tänker heja på Anders ikväll. Jag gissar och hoppas på att Tomas Ledin kommer sjunga om att sommaren är kort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

intressant blogg!

kolla gärna in min med:

http://annebertelsen.blogg.se

2009-06-23 @ 19:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback