En till fest

Ännu en student / examensfest igår. Min kompis firade att hon i förra veckan blivit sjuksköterska och hennes bror som var här hos oss när min brorsa tog studenten, sprang ut igår. Mycket folk som vanligt, stor familj har de och bra grannar till och med som gjorde dagen minnesvärd för dem. Tal hölls, vilket ju också skedde hos oss i onsdags - det var mer än vad som hände på min student det. Gulligt (!) På tal om gull träffade jag brorsans flickvän igen igår. Han blev lite bitsk i onsdags när hon skulle komma och vi för första gången träffade henne, i alla fall mot mamma och pappa - mig presenterade han nästan själv då det lät som att han var lite stolt över att ha mig som syster. Naw! Det är lite stort att ens lillebror fått sin första flickvän. De passar så bra ihop också, hon påminner om honom och hon verkar vara en sådan som min brorsa gillar - såklart, annars skulle de ju inte vara tillsammans - ingen "bimbo" med andra ord. Det kändes lite som att jag förhörde henne, men det var mer ett intresse från min sida så jag får hoppas hon inte misstyckte. Tror jag i och för sig inte ... det var ju fest! Vi höftflörtade några gånger jag och brorsan när vi gick förbi varann, dansade med M och skrattade med S - så det var väl lyckat. Blev några glas och en shot, M råkade till och med sparka ut min gin grogg över hela trallen där vi satt och flummade oss med en kamera i högsta hugg, men det ordnade sig snabbt. Kvällen slutade med att jag hamnade i knät på en av brorsans kompisar diskuterandes om varandra och brorsan, mohaha. Lite kul, i onsdags när brorsan sade att jag fick komma ut och dricka med dem gjorde jag det inte - och kände och tänkte då att det var skönt att inte behöva umgås på den nivån. Men att kunna göra det ändå var skönt det också. Jag gick hem vid två, bara över gatan - det var skönt. Inte lika skönt att somna hungrig och sedan vakna och märka att det inte finns någon frukostmat hemma. Jag och M hade pratat om att åka in till stan och dansa på vårt nyfunna bästa ställe. Men eftersom vi känner oss lite bakis väntar vi med det , och jag skulle börja gå på ren automatik av så många dagar i följd. Men på lillördag kan man hitta oss på Debaser medis, det kan jag lova.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback