Frustrerad men kul kväll ändå

Det blir aldrig vad vi tänkt oss, det är så sant som det är sagt. Vi var ju verkligen supertaggade att gå ut och dansa, hade delat på en flaska vin och tyckte det var kul att äntligen få komma ut. När vi väl står utanför och frågar killen i baren säger han att klubben inte kommer vara öppen under kvällen, och han blir därmed den första att möta vår besvikelse. Jag sade dock precis innan att det var skönt att kunna ha kul utan att behöva ha kul, just på grund av det man bygger upp och att man inte behöver mesta alkohol i kroppen för att vilja ha kul. Men vi fick ju kul i alla fall. Vi gick mot stället mitt emot, Snaps, och tog en öl där innan vi gick igenom halva stan för att möta upp en kompis till M på Fridays. Därifrån vet jag inte var vi hamnade, men någonstans var det och där fick vi äntligen dansa lite. Det var inga intressanta människor där, men det gick väl an så länge det var musik. Jag fick i mig en öl för mycket och brydde mig nog inte så mycket till slut, speciellt inte när en kinesisk kille försökte hålla mig i handen och bjuda mig på sin drink. Det var första gången någonsin jag ljög, men jag hade inte hjärta att inte göra det. Man kunde riktigt se besvikelsen i hans ögon när han undrade varför inte min då nyss påhittade pojkvän inte var med mig där. Jag försökte så gott jag kunde förklara att jag tycker om att ha kul med min tjejkompis bredvid mig, usch. Tycker verkligen inte om att ljuga, oavsett vad. Det var en helt annan sak när jag för länge sedan under en utekväll var "tillfälligt" lesbisk med M, haha. Jag får köra med det igen, men det garanterar inte att killar håller sig borta för det. Det slutade med att R blev trött på kinesens sällskap och stack utan ett ord och vi var inte sena på att följa efter. Vi fick en taxiresa hem till M, och där fortsatte vi lite smått i varandras sällskap och jag var väldigt konfunderad över ljuset och om det redan hade börjat bli morgon. Vi däckade till slut i hennes lilla nittio centimeters - säng i en klump. Jag somnade på R och blev avskakad tidigt imorse, medvetet eller inte och gick in till M där hon låg i sin pappas dubbelsäng och försökte somna om där. Just då kändes det inte så kul, antagligen för att jag fortfarande var berusad, men efter några timmars till sömn kunde jag gå upp utan att må dåligt. Kontentan - det blir aldrig som man tänkt sig, men det brukar bli kul i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback