Sola i skuggan

Igår var en perfekt dag, inte för varmt och inte för kallt. Då har man heller inte behov av att steka i solen, och kan istället sola i skuggan. Jätteskönt, så låg jag och lyssnade på sommarprat igen, då med Linda Olsson (författare) som pratade om vänskap och kärlek, redde för sig själv ut dessa begrepp och vad det är som skiljer mellan dem. Intressant att lyssna på, men fastän det är något så universiellt behöver det inte vara detsamma för andra. Över huvudtaget tycker jag sommarprat är den bästa sysselsättningen en varm, rastlös, dag. Man får lära känna en person väldigt bra genom det radioprogrammet, de två senaste jag lyssnat på nu har varit jättebra. Speciellt när man får ta del av en berättelse under en längre tidsperiod, men också när man hör någon prata om ett speciellt ämne som då måste ligga den personen nära om hjärtat. Malin Åkerman berättade om hela sin barn - och ungdom tills när hon blev upptäckt. Jätte intressant, verkligen! Här är hela listan på sommarens pratare, jag har redan bokat in dagar jag ska lyssna, främst på Hans Alfredsson som kommer redan imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback